Nog meer Melbourne, lange busreizen en Port Macquarie

1 januari 2018

G'day mates,

Al weer even niks meer geschreven dus tijd voor wat nieuws. Eigenlijk is het een goed teken dat ik weer even niks laat horen. Heb het namelijk eeeeerg goed naar m'n zin.
Waar waren we gebleven?
Melbourne, de avond waar ik de blog afsloot hebben we wilde pinguïns gespot die iedere avond na het vissen hun slaapplek weer opzoeken in een haven van Melbourne. De volgende dag zijn we naar Brighton beach gegaan, dat was ongeveer 40 minuten met de bus. Maar wij presteerde het bij de verkeerde bushalte uit te stappen waardoor we ook nog 20 minuten moesten lopen. Na de hele reis erheen kwamen we bij het strand aan, het strand staat bekend om z'n leuke vrolijk gekleurde strandhuisjes over de hele breedte van het strand. Wat wij vooral zagen, waren chinezen die urenlange fotoshoots hielden voor de huisjes, erg vermakelijk. We hebben een paar uur liggen bakken op het strand, maar dat begon me al snel te vervelend dus ik heb, als een klein kind, een prachtig zandkasteel gebouwd. Sorry not sorry. Uiteindelijk hebben we er ons aan overgeven en hebben we heel guilty ook geposeerd voor die oh zo vrolijke huisjes. Als avondeten hebben we een echt backpackersmaaltje gegeten: noodles.
De volgende dag, zondag (kerstavond) wisten we even niet wat we moesten doen. Dus na lekker uitgeslapen te hebben, zijn we gaan picknickbrunchen in een parkje. Het was natuurlijk kerstavond dus wij besloten die avond te gaan uiteten. Opgedoft en wel vertrokken we naar het restaurant, waar we er eigenlijk achterkwamen dat de meeste mensen gewoon lekker in hun korte broek en op teenslippers waren gekomen. Daar zaten we dan met onze urenlange voorbereiding op ons 'paasbest'. We hebben wel heerlijk gegeten. Ook die avond zijn we gaan stappen, we werden door de uber in een wijk waar het leuk was om te gaan stappen met kerst. Maar natuurlijk was er niemand te bekennen, oeps...
Maandag was eerste kerstdag. En dat was er zeker een om nooit te vergeten. Door het hostel was er een kerstontbijt met champagne, daarmee begon het... toen gingen we door naar onze kerstbrunch met nog meer champagne. Waarna we doorgingen naar het strand waar een groot feest was. Daar hebben we de rest van onze dag doorgebracht in onze bikini, bruin wordend met een wijntje in ons hand terwijl we lekker aan het dansen waren. Klinkt aannemelijk toch? We hebben de kerst afgesloten in stijl in de McDonalds. Hier bestaat namelijk geen tweede kerstdag. Dus dinsdag vertrok ik met de bus van Melbourne terug naar Sydney. Dit was een rit van jawel 12 uur. De volgende dag vertrok ik om 6 uur 's ochtends met de bus naar Port Macquarie. Bij aankomst was het weer eventjes moeilijk helaas... ik miste thuis en heb de rest van de dag in bed gelegen. Ja helaas hoort dit er ook bij. Die avond moest ik toch een keer gaan eten dus vertrok ik naar de Coles (de Australische appie). Op de weg terug kwam ik langs een stukje mangrovebos, waar je een wandeling van 10 min kon doen. Natuurlijk presteerde ik het de verkeerde afslag te nemen waardoor het een wandeling van 40 min werd, niet minder mooi daardoor hoor.
Donderdag ben ik gaan surfen. Ik weet niet waar het aan lag, maar deze keer bakte ik er al helemaal niks meer van. Iets meer oefenen nog om op dat bord te komen, maar dat komt hier in Australië wel goed. De rest van de dag heb ik vertoefd bij het zwembad waar ik m'n best heb gedaan een chocolaatje te worden.
Vrijdag heb ik samen met twee Duitse jongens van m'n kamer een wandeling naar een lighthouse gemaakt. Het was prachtig, je liep door mooie bossen en daarna over prachtige stranden. Ik dacht dat ik die 14 kilometer we op m'n teenslippertjes kon doen maar dat resulteerde helaas in wat blaren, oeps. De rest van de dag heb ik wederom uitgezeten bij het zwembad.
De volgende dag, zaterdag, ben ik samen met de twee Duitsers naar een wijngaard gegaan waar we een gratis proeverij hebben gedaan. (Om 12 uur al, ieeeets wat brief voor alcohol). Bij terugkomst in het hostel heb ik een Nederlands meisje leren kennen die heel toevallig een week eerder met dezelfde reisorganisatie was vertrokken. We zijn samen naar het koalahospital gegaan waar we heel wat lieve koala's gezien die we echt wel hadden willen knuffelen.
Op oudejaarsdag heb ik eigenlijk niet zo veel gedaan doordat het niet zulk lekker weer was. Ik heb wat rondgestruind in het centrum en daarna een film gekeken. Die avond heb ik het jaar goed afgesloten door zelf te koken, wraps. Het was oudejaarsavond en gek om met mensen te vieren die je pas een paar dagen kent. Het was wel heel leuk. Om 11 uur zijn we naar het strand gelopen, waar om 12 uur een vuurwerkshow begon. Het was wel leuk om zo'n oud en nieuw mee te maken in je korte broek en dan vooral aan de andere kant van de wereld 10 uur eerder. De volgende ochtend om 10 uur was het bij jullie jaarwisseling en was bij mij al de nieuwe dag begonnen. Ik heb deze ochtend lekker rustig aan gedaan en heb om 1 uur de bus gepakt naar m'n volgende bestemming, Yamba.
Ik wil jullie allemaal het beste wensen van 2018 en tot snel in Nederland. Voorlopig geniet ik hier nog even!

Veel liefs,
Fleur

1. Paul Stoffelen:
    1 januari 2018
    Hoi schatje, Wat een mooi verhaal weer en wat een vieze beesten die leguanen. Schitterende natuur en schattige huisjes. Maar bovenal bijzondere mooie ervaringen die jij opdoet in je eentje!!! Fantastisch Fleur dat jij het gewoon doet, waar vele alleen maar van blijven dromen. Ik voel me een enorme trotse vader, mijn/onze dochter zit gewoon in d’r eentje de andere kant van de wereld. En dan ook nog met de feestdagen, petje af👍. Blijf lekker genieten en dingen doen die jij leuk vindt. Heel veel plezier xxxxx papa
  2. Karin Cloosterman:
    7 januari 2018
    Hoi Fleur,

Leuk om je verhalen te lezen. Zo kunnen we ook mee genieten. Fijn dat het daar naar je zo hebt.
    Bregje zou dit ook graag willen doen. Nog heel veel plezier daar groetjes uit Groesbeek.