De reis erheen

7 december 2017

5 December, de dag van vertrek. Ik heb zo naar deze dag uitgekeken, maar tegelijkertijd zag ik er ook zo immens tegenop. De wekker ging om zes uur. En om zeven uur zaten we in de auto naar Schiphol. Heerlijk in de ochtendspits, een goed begin van de reis. Op Schiphol aangekomen zou ik nog de laatste informatie krijgen van de reis. Toen hebben we samen met de andere backpackers ingecheckt.  Daarna hebben we een koffietje gedronken en m'n laatste Nederlandse saucijzen broodje genuttigd. Helaas brak toen het moment aan dat ik toch echt afscheid moest nemen van m'n lieve familie, vriendinnen en m'n vriend. Dit ging zoals je misschien wel kon invullen niet compleet zonder tranen. Na lang genoeg eromheen gedraaid te hebben, was het tijd om te gaan: de douane door. Nu zit ik in het vliegtuig en luister ik mega emotionele drama muziek en pink ik toch een klein traantje weg. Maar diep van binnen wil ik dit en ga ik ervoor. En dat ga ik nu doen. Op naar Hong Kong en let's do this!
Update: het is 17.33 Nederlandse tijd en 00.33 Hong Kong'se tijd. De lichten zijn al twee uur uit, ik heb m'n avondeten 4 uur geleden gekregen en ik heb honger. Ik zou moeten slapen nu maar helaas hebben de eerste drie pogingen daar nog niet in geresulteerd.
Na een pakje noodles gegeten te hebben en Tony Chocolonely was ik weer voldaan en kon poging 5 tot slapen beginnen, maar helaas. Nu is het 10 in de avond Nederlandse tijd en 5 nachts in Hong Kong en ik heb zojuist mijn ontbijt ontvangen. Twee uur later landden we in HongKong. We zouden opgehaald worden maar het lieve mannetje dat dat zou doen, verdween telkens. Vanaf aankomst totdat we er waren, heeft hij geen één woord gesproken. Eenmaal in het hostel besloten we niet toe te geven aan onze jetlag. Dus we zijn lekker de stad in gegaan en naar 'the peak' geweest op HongKong Island. Daar heb je het beste uitzicht over de stad. Op de terugweg kwamen we langs een soort chinees festivalletje met dansende mensen in paarden- en vissenpakken. We hebben ons rot gelachen. Om negen uur werden we opgehaald om het laatste deel van de reis erheen af te maken: de vlucht naar Sydney.
In het vliegtuig naar Sydney bleek dat we bijna de enige waren in het vliegtuig. Dus ik had drie stoelen voor mezelf en heb heel wat verloren uurtjes ingehaald. Op het vliegveld werden we opgepikt en zijn we naar het opera house gereden. Daarna zouden we naar ons hostel gebracht worden 'in sydney'. Toch was dat nog een dik uur rijden, dat geeft wel aan hoe mega gigantisch groot dit land is. Morgen gaan de reisplannen gemaakt worden en zullen we zien waar ik ga stranden.

1. Paul Stoffelen:
    7 december 2017
    Wat heerlijk om te zien dat je er bent! Eindelijk!!! Lang gewacht maar nu ben je er dan! Jaloersmakend prachtig zandstrand, ik zit hier nu in de trein van Utrecht naar huis, na een lange cursusdag🤓. Vies, nat en koud weer😬. Maar jij hebt de stap gezet, precies wat je al die tijd, diep van binnen hebt willen doen! Ongelofelijk goed van je! Veel plezier met de mensen om je heen en geniet van het mooie land. Tot later lief😘