SYDNEY

12 december 2017

Dag 1. Donderdagmiddag kwam ik aan in het hostel in Sydney. Hier moest ik bij het binnenstappen van m'n kamer mezelf zo hard tegenhouden niet te gaan slapen om verloren uurtjes in te halen. In plaats daarvan heb ik het hostel en de buurt goed bekeken. 'S avonds zijn we met de groep gaan bbq'en. En niet veel daarna lag ik in dromenland.
Dag 2.
Deze dag stond helemaal in het teken van alles regelen. We zijn eerst langs een Australische bank gegaan om een Australisch pinpas te krijgen om wat makkelijk met geld te strooien hier (zo duur hier). Daarna hebben we nog een paar saaie dingen geregeld. Ik en paar andere meiden wilden 's avonds sushi eten op het strand, daar was het alleen iets te koud voor werd maar gewoon lekker in bed.
Dag 3.
Deze dag zijn we naar de blue mountains gegaan. Een natuurpark net zo groot als België. Naast het prachtige uitzicht dat daar te vinden was, wist onze guide, Paul, van alles te vertellen over de prachtige natuur en alle wilde dieren. Eerst nam hij ons mee naar een waterval waar we gezwommen hebben, achteraf had ik dit beter niet kunnen doen want het was zoooo koud. Daarna zijn we van uitzichtpunt naar uitzicht punt gelopen door de bush bush. Uiteindelijk nog even gestopt bij de 'Three sisters'. In het hostel aangekomen stond er pizza voor ons klaar. Savonds zijn we met z'n allen gaan stappen. Hier in Australië gaat dat er echt heel anders aan toe. Je moet wel voor 10 uur binnen zijn anders is het echt moeilijk om binnen te komen. En dan is het om 2 uur ook echt afgelopen. Daarnaast is alcohol hier absurd duur. Je betaald rond de 9 dollar voor een biertje en dat is omgerekend ongeveer 6 euro. Dus een nuchter avondje of een duur avondje.
Dag 4.
Deze dag zijn we Sydney gaan verkennen. Sydney is zo groot dat we eerst een half uur met de bus moesten en daarna moesten overstappen op de Ferry. Hiermee vaarde we zo Sydney in, wat er prachtig uit zag. We stapte uit bij het opera house. En zijn er even naar binnen geweest (om naar de toilet te gaan dan). Town zijn we doorgelopen naar de botanic Gardens. Dit is een park waar alle bomen en planten van Australië zijn geplant.
Sydney is zelf een vrij nieuwe stad dat zelfs het oude deel, the rocks, voor ons als Nederlanders er nog vrij nieuw uit ziet. Hier hebben we uiteindelijk wat gedronken op een terrasje en gelopen over een markt.
Dag 5.
Surfing day. Het was mijn eerste keer surfen. We kregen eerst uitleg op het strand en daarna mochten we de zee in. En het was zoooo ongelooflijk leuk. Ik bakte er niks van en ben vaker gevallen dan ik ben blijven staan. Ondanks dat is het zeker iets wat ik vaker ga doen hier in het mooie Australië.
Dag 6.
De laatste dag in Sydney. In het hostel heb ik m'n verdere reis wat duidelijk gemaakt. Daarna ben ik met de bus vertrokken naar de AirPort. Nu zit ik bij de gate te wachten op m'n vliegtuig naar adelaide. Vanuit daar ga ik de great ocean road bekijken. Waarna ik waarschijnlijk (heel eenzaam😜) kerst en oud en nieuw ga vieren in Melbourne.

Veel liefs, Fleur

1. Mary Rutten:
    13 december 2017
    Dag Fleur,

Heb straks samen met Oma jouw foto's bekeken en je verhalen gelezen. Wat een ervaringen doe je toch op en wat een prachtige foto's. Zal best wennen zijn zover van huis en dan zulk mooi weer met Kerst, ha ha
    Je krijgt uiteraard de hartelijke groeten van Oma (en je moet voorzichtig doen, zegt ze). Geniet van alles wat je ziet en meemaakt. We denken aan je!!

Lieve groeten van Mary (en familie) en uiteraard ook van Oma