Yamba (en een paar ziekenhuizen) en Byron Bay

15 januari 2018

Hi everyone

Het is er de afgelopen weken een beetje bijingeschoten m'n blog bij te houden, dus hier een lange update van de afgelopen twee weken!

De dag dat ik aankwam in Yamba was er voor het hostel een markt met allemaal lekker foodtrucs. Nadat ik snel had ingecheckt en m'n spullen had gedumpt ben ik op zoek gegaan naar wat lekker met twee meiden die ik in de bus had leren kennen. Daarna zijn we met ons eten naar het strand gelopen en hebben we die daar, met een mooie zonsondergang, opgegeten. De volgende dag zou ik meegaan met shane's tour. Dus om 1 uur waren we klaar om te gaan. Helaas stonden we om twee uur weer terug in het hostel. Het weer was zoo opgeslagen dat het niet door kon gaan. Dus de dag daarna gingen we voor poging twee. Het was zo ontzettend leuk. Ben van een rots het water ingesprongen, maar helaas verliep dat iets anders dan gepland. Ik ben blijkbaar verkeerd neergekomen waardoor ik smiddags in eens erg last had van m'n nek en hoofd. Het was zo erg dat ik toch besloot naar de huisarts te gaan. Deze man kon er niet veel aan doen en gaf me alleen pijnstillers mee. Die heb ik (samen met de andere inhoud van m'n maag) niet in kunnen houden, helaas. Ik begon me slechter en slechter te voelen waardoor we toch besloten maar even langs het ziekenhuis te gaan. Deze beste man wist ook niet echt wat hij met m'n klachten aan moest en stuurde me weer door naar een ander ziekenhuis een uur verderop. Daar aangekomen met m'n gezette infuus (als dat zo heet), ging ik de scan in. En toen was het 2 uur wachten op m'n uitslag. Het was inmiddels al half 12 's avonds en ik zat daar in m'n bikini en zomerjurkje en kreeg het toch wel koud. Een zuster vond me zo sneu alleen in dat ziekenhuis dat ze een deken en sandwich kwam brengen. Ik moet ook wel zeggen, het was ook niet prettig in m'n eentje aan de andere kant van de wereld je zoo beroerd voelen. Maar gelukkig was er niks ergs op de scan te zien en mocht ik naar huis, eindelijk. De dag erna was ik helaas nog niet veel waard en heb ik nog de hele dag in bed gelegen. De dagen daarna waren niet veel anders. En toen ben ik uiteindelijk zaterdag even een uurtje naar het strand geweest en heb ik weer gekookt. Nu vandaag lig ik dit te schrijven terwijl ik hard m'n best doe wat bruiner te worden.
De volgende dag heb ik de bus gepakt naar het hippie plaatje Byron bay. Hier had ik met een Nederlands meisje afgesproken, waarmee ik vervolgens wat heb gedronken. Toen moest ik terug naar m'n hostel, welke wat ver uit het centrum was. Dus ik dacht ik bestel een uber, maar die wilde mij niet ophalen. Er zat niks anders op dan lopen. Was helemaal niet erg want ik heb nog nooit in m'n leven zo een mooie Sterre hemel gezien. De volgende dag heb ik weer genoten van gratis pannenkoeken als ontbijt. Daarna ben ik met een meisje dat ik al in Yamba had leren kennen, naar het centrum gegaan. Hier heb ik natuurlijk kleren gekocht die ik zeer zeker niet nodig had. 'S middags zijn we naar het strand gegaan.
De volgende dag heb ik ook voor de verandering doorgebracht op het strand. De dag daarna was iets interessanter. Ik ging met een hele oude schoolbus naar het wietplaatsje Nimbin. Het was eigenlijk een straat in totale hippie stijl waarbij de politie eigenlijk de andere kant op kijkt als er drugs wordt verkocht. Daarna zijn we met onze partybus doorgereden naar de Minyon Falls midden in een national park.
De dag erna, volgens mij is dat donderdag (sorry ik ken de dagen hier niet meer), ben ik naar een nieuw hostel meer in het centrum gegaan. Hier heb ik met een meisje die ik had leren kennen op de tour rond gestruind door het centrum. Daarna heb ik de laatste zonnestraaltjes opgepikt bij het zwembad. Bij dit hostel zat het avondeten bij-inbegrepen. Dus iedereen stond met z'n bonnetje klaar om 7 om z'n gratis maaltje op te halen, erg gezellig. 'S avonds was er een kampvuur op het strand waar ik te vinden was. De dag erna, vrijdag, heb ik een wandeling gedaan naar het meest oostelijke puntje van Australië. Hier komt als eerste in Australië de zon op en het is dus ook nogal een ding om daar te zijn met zonsopgang. Helaas heeft de nog half slaapdronken fleur haar wekker uitgezet die om 4 uur ging. Dus gingen we midden op de dag de wandeling erheen doen. Wat toch verder en warmer was dan verwacht. Daar liepen we dan zwetend en zeurend omhoog terwijl mensen ons hardlopend inhaalde.
Zaterdag had ik Byron wel gezien dacht ik en wist ik ook niet zo goed wat ik moest doen. Uiteindelijk hebben we een auto gehuurd en zijn we gaan rijden in de omgeving en hebben we mooie plekjes ontdekt (o.a. De mcdrive). De ochtend erna hebben we nog gebruik gemaakt van onze auto en zijn we naar een waterval gereden en daarna onze lieve vriend weer ingeleverd. Het werd tijd Byron te verlaten en te vertrekken naar Surfers paradise.
 Liefs