Te lange stilte maar te leuke tijd

21 februari 2018

Hi there,
Ik zie dat ik aardig achter loop met m'n verhalen. Ik verliet bij m'n laatste blog byron en ben inmiddels al klaar met de oostkust. Tijd voor een nieuwe update dus.
Surfers paradise was de volgende bestemming. Er was me verteld dat dit echt geen leuke plek was, maar dit wilde ik dan liever zelf ontdekken. Dus ben ik er voor een nacht heen geweest. En inderdaad; er was niet zo veel te beleven. Het was een saaie vakantie bestemming voor Australiërs zelf met slechts een strand waar het veel te hard waait en één leuke winkelstraat. Ik was ook blij om het te verlaten en naar Brisbane  te gaan. Toen ik met de bus aan kwam zag ik dat het 3 kilometer lopen was naar m'n hostel, ik dacht dat dat wel een goed plan was om een klein beetje geld te besparen. Achteraf dacht ik daar iets anders over... maar de gratis cocktail die het hostel om 8 uur iedere avond aan alle gasten schenkt was des te lekkerder. De volgende dag ben ik met vrienden uit Byron naar de Southbank gegaan. Dat is een aangelegd meer met strand midden in de stad met uitzicht over de skyline. De stad heeft geen strand dus we maken er wel een dachten ze. De dag erna hadden ik en een anders NL's meisje het idee naar de Botanische tuinen te gaan. Na een lange busrit en verdwaald geraakt te zijn op de begraafplaats kwamen we er eindelijk aan. Het was wel de mooiste waar ik tot nu toe ben geweest. Ook die dag sloten we weer af met een gratis cocktail, want ja we zijn wel echte Nederlandsers hè! De dag erna vertrokken we alweer naar Noosa. Een leuk plaatsje met een mooie coastal walk. Deze heb ik dan ook fanatiek om 7 uur 's ochtends gedaan (we dachten hiermee de warmte voor te zijn, maar helaas). De rest van de dagen heb ik een beetje gerelaxt. (Wat doe ik hier anders?) De avond voordat we naar Fraser gingen, hadden we nog even snel goon gehaald, maar toen we de volgende dag in het busje zaten naar de tour kwamen we er al snel achter dat we onze oh zo lekkere wijn waren vergeten...
Fraser Island is een zandeiland zo groot als Limburg ongeveer. Hiermee rij je van met 4WD over het strand en bezoek je de mooiste plekjes. Maar voordat we met de tour waarmee ik ging het eiland op konden moesten we eerst met onze auto's naar de pont rijden. Onderweg daarheen is er alleen een ongeluk gebeurd met een van onze auto's. De man die reed, raakte van de weg en zijn auto ging 4 keer over de kop. Niemand dood maar wel wat gewonden. De schrik zat er voor onze groep aardig in. Toch werd er besloten de tour voort te zetten. Ik denk dat ik de leukste dagen van m'n reis tot nu toe daar heb gehad. We reden met jeeps achter elkaar over het strand, met kei harde muziek op waarop iedereen voluit mee zong. We kampeerde tussen de wilde dingo's (een soort van hongerige, wilde honden). We zwommen in de mooiste afgelegen meren. We gingen met banden van een van de helderste waterversnellingen af. We speelde iedere avond spelletjes (onder het genot van een héérlijke goon). Ik heb de mooiste sterren hemel ooit gezien. Ik heb geleerd een boemerang te gooien, al kan wat meer oefenen nog niks kwaad. Na de leuke dagen op Fraser was m'n volgende bestemming Agnes. Het leuke van reizen aan de oostkust is het constant zien van dezelfde mensen. Zo zag ik in het mega leuke hostel waar ik de komende dagen verbleef, meteen mensen die ik kende! De volgende dag, 26 januari, was Australia day. Wat is er nou typisch Australisch om die dag te doen? Precies ja, surfen. Die middag was er in de plaatselijke pub een echte krabben wedstrijd te zien, alleen hebben we de pub nooit gehaald. We hebben de rest van de dag heerlijk gespendeerd in het hostel. Hier ontstond het idee dat de surfleraar ons een tour zou geven door het dorpje. Dus daar gingen we in z'n prachtige jeep met disco-sfeerverlichting naar een uitkijkpunt. Na een leuke onvergetelijke Australia day was het de volgende dag tijd om te vertrekken naar Airlie beach. Hier komt iedereen heen voor de mooie Whitsundays. Een einlandengroep waar veel boten tussen zeilen en je brengen naar de mooiste snorkelplaatsen en je het witste strand ooit laten zien. Zo ging ook ik een zeilboot op en heb ik heel wat moois gespot. Honderden soorten vissen, ja onder andere nemo, hele grote schildpadden, dolfijnen en koraal in alle kleuren van de regenboog.
Op m'n planning stond dat ik nog zou gaan skydiven in airlie... daar ging ik dan ook met aardig wat zenuwen heen. We gingen eerst met een vliegtuig een beetje over de whitsundays heen, wat op zichzelf al een hele ervaring was. Het was de tweede keer in m'n leven dat ik het zou gaan doen, maar toch zaten de zenuwen er goed in. Ook had ik een fortuin betaald voor het krijgen voor de foto's en video's dus stond er een lichte druk op een beetje acceptabel op die foto's komen te staan. En daar ging ik dan, het vliegtuig uit. Maar wat was het mooi en gaaf!!!
Met het skydiven heb ik twee Nederlandse jongens ontmoet met een eigen auto die ook naar Cairns gingen. Dus ging ik met hen mee eerst naar Townsville. Bij Townsville ligt een eiland, Magnetic Island, waar ik een paar nachtjes heb geslapen. We dachten dat het leuk was om daar fietsen te huren en op die manier het eiland te verkennen. Maar achteraf hadden deze kaaskoppen dat misschien beter niet kunnen doen. De combinatie heel veel heuvels, kettingen die er constant af vallen en 30 graden was geen ideale. Maar desondanks was het leuk het eiland. Na Magnatic was de eindbestemming van de oostkust in zicht: Cairns. Hier zou ik met de jongens die ik had ontmoet gaan camperen, maar toen we aankwamen op de camping en de regen met bakken uit de lucht kwam en het grasveldje waar onze tent zou moeten staan een zwembad was, besloten we een huisje te huren. Een van de betere beslissingen deze reis. We waren vooral naar Cairns gekomen om te snorkelen en te duiken in the Great Barrier Reef, maar helaas kon dit niet door gaan door de constante regen daar. Dus na een hele dag te hebben gespendeerd in het regenwoud en wat mooie plekjes te hebben bezocht, besloten we Cairns maar te laten voor wat het is.
Ondertussen had ik besloten met de jongens mee te gaan reizen door de Outback naar Darwin en vanaf daar naar Alice Springs en dan door naar Adelaide. Aan deze trip ben ik nu 2 dagen begonnen. We hebben al heel veel gezien (vooral heel veel velden met niks) en een keer in het half uur een auto. Nee, we hebben ook leuke dingen gezien, wilde koeien op de weg, prachtige uitzichten en hopelijk nog veel meer. Ik ga m'n best doen jullie nu iets meer up to date te houden!
Veel liefs, fleur

1. Mary Rutten:
    21 februari 2018
    Dag Fleur,

Living wild and dangerously... maar wat een geweldige foto's. John is jaloers op je springfoto's, lekker in je t-shirtje springen en dan met zo'n geweldig uitzicht lijkt hem ook wel wat. En je staat er super op hoor.
    De tegenstelling met het momenteel koude weer in Nederland is ook wel erg groot, dus ik zou maar heel erg genieten (dat doe je natuurlijk al). Al met al weer een leuk inkijkje van je ervaringen en avonturen gekregen. Keep up the good work en tot de volgende keer.

Lieve groeten, Mary en de rest van de Rutten clan!
  2. Lies Verbree vriendin van Inge:
    6 maart 2018
    Dag Fleur,
    Wat geweldig al die ervaringen die je op doet en je schrijft er zo mooi over,ik
    beleef het een beetje mee.Hartelijke groet,Lies Verbree