Adelaide, grampians, great ocean road en Melbourne...

21 december 2017 - Melbourne, Australië

Bij aankomst in adelaide was het allemaal wel een beetje gek. Nu was ik echt helemaal alleen en dat hakte er echt even in... Bij aankomst in m'n hostel om 5 voor 9 'S avonds bedacht ik me dat ik eigenlijk geen ontbijt had voor de volgende dag. Dus ik nog snel naar de supermarkt, maar helaas gesloten. De volgende dag kwam ik erachter dat er gratis pannenkoeken waren, jippie toch ontbijt! Die dag heb ik eigenlijk niet zo veel uitgevoerd. 'S avonds werd er in het hostel een bbq georganiseerd. Hier kwam ik uiteindelijk in contact met een meisje met hetzelfde T-shirt aan en daarnaast was ze ook nog eens Nederlands. Ondanks de gezellige avond zocht ik vroeg m'n bed op om de volgende dag om half 6 op te staan. Ja wat nou vakantie. Ik ben namelijk die ochtend vertrokken om naar de Grampians. Onderweg hebben gebarbecued op publieke BBQ's want die staan hier echt overal. Daarna kwamen we aan in een prachtig national park waar we gewandeld hebben. S'avonds sliepen we ergens in the middel of nowhere. De volgende ochtend hebben we ja weer gewandeld. Waarna we zijn doorgereden naar the 12 apostels. Het zijn er nooit twaalf geweest maar ze heten zo omdat het mooi klonk. Toen zijn we doorgereden naar de London bridge. Op de foto zie je het een losse brug is maar vroeger zat die vast aan het land. Die is alleen ingestort door seks hebbende mensen erop die toen erna vast zaten. 'S avonds hebben we pizza's gehaald welke we met zonsondergang hebben opgegeten op het strand. De volgende dag hebben we the great ocean road verder afgereden naar Melbourne. In Melbourne zou ik met de tram naar m'n volgende hostel gaan. Dat was helaas nog niet zo'n succes met een grote rugzak op m'n rug en er ook nog een op m'n buik. Eindelijk aangekomen bij m'n hostel stond er een heerlijke pasta voor mij klaar die twee meiden hadden gemaakt die ik hier heb leren kennen. Toen ik eindelijk lekker m'n bedje had opgezocht kwam er een Duitse gast die op m'n kamer slaapt klagen over wat Australië voor een kutland is en niet snapt dat iedereen hier aan het backpacken is. Ondertussen was hij hier zelf al bijna een jaar en was hij van plan hier te gaan wonen. Logisch ja.
De eerste dag in Melbourne zijn we naar de dierentuin gegaan om sommige dieren te spotten die we hier eigenlijk ook in het wild hadden kunnen spotten, maar goed het was een leuke dag. 'S avonds besloten we om van ons backpackers tarief uiteten te gaan. Het werd Mexicaans. Smullen! Het plan, ja het plan, was om daarna te gaan stappen maar helaas resulteerde dat in weinig goeds. We eindigde in het Asian beer café. Waar we ons vooral hebben vermaakt met de vele dansmoves van anderen. De volgende dag had ik besloten dat ik toch maar eens iets van deze stad moest gaan bekijken, dus sloot ik me aan bij een free walking tour. En heb in 30 graden en volle zon de stad verkend. Daarna eindigde we heel vervelend bij een winkelstraat. Dus daar heb ik even wat leuke zomerkleding ingeslagen die ik hier in Nederland niet meer kon vinden voordat ik vertrok. Met heel wat Australische dollars lichter en een tas vol kleding verliet ik het centrum en op terug naar het hostel. We hebben 's avonds lekkere tapas gekocht en deze genuttigd in het parkje. 'S avonds wilde ik het echte nachtleven van Melbourne wel eens zien en dat viel me niet tegen. De volgende dag zou het 37 graden worden en hadden we besloten naar een zwembad te gaan. Maar toen we eenmaal klaar waren was het toch helemaal niet zo mooi en besloten we maar 'de dag uit te zitten in het park' wat een echte straf was. Uiteindelijk was het de hele dag mooi weer en baalde we een beetje van onze keuze. Maar ik mag zeker niet klagen. 'S avonds besloten we toch maar eens zelf te gaan koken wat resulteerde in een heerlijke couscous salade. De volgende hebben we de stad verlaten voor vier dagen strand. Waar ik nu heerlijk op het strand bruin wordend dit schrijf. Ik geniet hier nog wel eventjes. Een fijne kerst alvast in het koude Nederland.

Liefst Fleur

1. Lies Verbree vriendin van Inge:
    22 december 2017
    Dag Fleur,Met heel veel plezier lees ik je avonturen,spannend dat je dit onderneemt.
    Als ik dit alles lees zie ik je voor me tijdens een wandeling bij jullie, je vertelde me toen de
    film "6de klassers huilen niet" heel emotioneel,later heb ik de film gezien,ontroerend.
    Weet je het nog? Heb een geweldige tijd ! Hartelijke groeten,Lies uit Veldhoven
  2. Ton en Francisca:
    24 december 2017
    Hoi Fleur,

Mooi om je verhalen te lezen van het mooiste land ter wereld. Goed om daar te zijn, je leert daar enorm veel. Het meeste van/over jezelf. Geniet ervan, iedere dag, iedere minuut dat je er bent. Heel veel plezier nog! Groeten uit Milsbeek
  3. Mien Stoffelen:
    26 december 2017
    Hoi Fleur hier een berichtje van Oma Mien,
    Ik mis je heel erg, je bent altijd zo spontaan en gezellig, ik zal blij zijn Als je weer thuis bent. Je zwaaide zo enthousiast toen je de laatste keer weg fietste. Je hebt heerlijk weer, hadden wij dit nu maar hier. Over ongeveer 114 dagen ben jer weer hier en ben ik benieuwd naar jouw spannende verhalen. Misschien zit ik dan in het nieuwe huis. Met mij gaat alles goed. Ik kan je verhalen lezen op mijn tablet, erg leuk om te zien hoe jij het doet. Ik vind het heel erg knap van je dat jij dit allemaal doet! Groetjes en kusjes oma Mien
  4. Mary Rutten:
    26 december 2017
    Hoi Fleur, jij hebt de Kerstdagen er alweer opzitten. Leuke dagen gehad?
    Wij zitten nu nog allemaal een beetje uit te buiken. Heb inmiddels begrepen dat Oma vandaag bij Pap en Inge was en jou gesproken heeft. Ze blijft dat toch lastig vinden, haar oudste kleindochter zo´n eind weg....
    Zal best vreemd zijn, Kerst 2017 en dan zulk prachtig weer hebben. Toch een beetje de wereld op zijn kop.
    Begint het al een beetje te wennen? Hoe dan ook veel plezier met je avontuur en ik lees graag je vervolgverhalen.
    Lieve groeten van Mary & family
  5. Toon en Jeanne Kerkhofs:
    27 december 2017
    Hallo Fleur,
    De Kerstdagen hier waren nat,donker en druilerig, maar wij mochten
    meegenieten van jouw mooie zonnige foto's en blauwe luchten, bedankt!
    Wij lezen met plezier je verhalen over je belevenissen aan de andere
    kant van de wereld. Wat een prachtig land, geniet van alles!
    Wij wensen jou en allen die je lief zijn een heel goed en mooi 2018 !
    Liefs en groeten van Toon en Jeanne
  6. Cornelia:
    27 december 2017
    Hi there!
    Wat een mooie verhalen en prachtige foto's van je belevenissen down under. Vandaag je blog adres gekregen van je moeder, kan ik je een beetje volgen. Heel veel plezier, een belevenis voor het leven!
    Liefs Cornelia
  7. Toos:
    31 december 2017
    Hoi Fleur,
    Wat leuk om je verhalen te lezen. De foto's zijn echt heel mooi. Hier in Molenhoek is het nu oudjaarsdag. Bij jou al bijna het nieuwe jaar. Geniet er daar nog lekker van en ik vind het heel fijn om je straks weer te zien. Op kerstavond heb ik je even gezien op mama's telefoon...leuk om je stem ook weer te horen. Liefs van oma Toos
  8. Mary Rutten:
    31 december 2017
    Dag Fleur, Happy New Year en alle goeds in goede gezondheid voor 2018 gewenst. Dat al je dromen uit mogen komen. En dat we maar veel mooie foto´s en verhalen van je te zien/lezen krijgen.
    Liefs, Mary & family
  9. Suzanne Kerkhofs:
    1 januari 2018
    Hi Fleur,
    Een heel gelukkig nieuwjaar voor jou daar in Down Under! Dat je de komende maanden nog maar hele mooie dingen mag zien en meemaken.
    Lieve groetjes van Antoon, Suzanne en Sanne